كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





عوامل موثر در زیبایی تصویر


 هنگام گرفتن عکس، غیر از تنظیمات مختلف دوربین از قبیل فاصله کانونی، سرعت شاتر و اندازه دیافراگم که بر شفافیت و و نور دهی مناسب عکس تاثیر می گذارند، عوامل دیگری هم هستند که حاصل کار عکاس را جذاب تر می کنند.

 


چگونه یک عکس خوب بگیریم

عواملی که یک عکس خوب را از یک عکس معمولی متمایز می کنند عبارتند از:

1) کادر بندی و ترکیب بندی تصویر: کادری که تصویر در آن قرار می گیرد؛ بسیار در جلوه تصویر موثر است. پیشنهاد می شود از هر سوژه چندین عکس با کادر بندی های متفاوت تهیه کنید. برای این کار می توانید از زوم استفاده نمایید، زاویه دید خود را تغییر دهید، موقعیت سوژه را در کادر تغییر دهید یا فاصله خودتان با سوژه را تغییر دهید. هر چقدر بخواهید موضوع اصلی عکس مورد توجه بیشتری قرار گیرد، باید از قرار دادن جزئیات و سوژه های دیگر در کادر خود داری نمایید. این مساله به انتخاب نماید تصویر بر می گردد. نما می تواند کلی باشد، طوری که محیط اطراف سوزه اصلی کاملا به تصویر کشیده شده و به سختی می توان از آن به عنوان مرکز توجه عکس معرفی کرد. در نمای متوسط سوژه بزرگ تر و تمرکز بر روی آن بیشتر است. بالاخره در نمای نزدیک تنها موضوع اصلی به تصویر کشیده می شود. از دو روش می توانیم برای تغییر نما استفاده نماییم. اول این که دوربین را به سوژه نزدیک یا از آن دور نماییم و دوم از امکانات لنز استفاده نماییم. در تصویر بندی تصویر(composition) توجه کنید که موضوعات مرتبط را کنار هم قرار داده و از وارد کردن جزئیات نا مربوط در تصویر اجتناب کنید.

2) از قرار دادن سوزه در مرکز تصویر خود داری کنید: در عکس های معمولی و خانوادگی سعی می شود موضوع اصلی در وسط کادر قرار گیرد. اما اگر بخواهید عکس های زیبا و هنری بگیرید که از تاثیر بیشتری بر بیننده برخوردار باشد، باید سوژه را در جای دیگری غیر از مرکز کادر قرار دهید. الگویی که برای این کار وجود دارد استفاده از قانون یک سوم هاست. در این روش طول و عرض تصویر با 4 خط افقی و عمودی، به سه قسمت مساوی تقسیم می شود. عکاس می تواند موضوع مورد نظر خود را در امتداد یکی از این خطوط یا یکی از 4 نقطه برخورد آن ها قرار دهد. ویژگی این خطوط این است که چشم بیننده پس از مشاهده کل تصویر، بر روی سوژه متمرکز شده و آرام می گیرد. به این خطوط ، خطوط طلایی و به نقاط تلاقی آن ها نقاط طلایی می گویند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 18 شهريور 1391برچسب:چگونه یک عکس خوب بگیریم , ] [ 7:55 ] [ اكبر احمدي ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 232
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 319
بازدید ماه : 616
بازدید کل : 161902
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك